askungen som gammal

det kommer til å bli en väldigt lång text, men den är ändå värd att läsa eftersom den är såpass klockren :D

Askungen har fyllt 75 år.
efter ett långt liv med prinsen, som nu är död, sitter hon vid sin veranda en skön sommardag. vid hennes sida vilar hennes katt Bob. från tomma intet dyker hennes goda fe upp
- Askungen, du har levt ett perfekt liv sedan jag såg dig sist, säger fen. är det något som du önskar djupt inne i ditt hjärta?
askungen blir förvirrad men lycklig.
- Jag önskar att jag vore omåttligt rik.
vips så är hennes gungstol förvandlad till renaste guld. Bob hennes trogna gamla katt hoppar skräckslaget upp i hennes knä.
- Tack tack min snälla fe.
- det var det minsta jag kan göra för dig, säger fen. Vad vill du nu ha som din andra önskan?
askungen tittar ned på sin gamla sköra kropp.
- Jag önskar att jag vore ung igen.
på en gång förvandlas hon till en ung skönhet. och hennes ungdoms krafter kommer tillbaka.
- du får faktiskt en önskan till
- kan du förvandla min katt Bob till en ung snygg man? säger askungen och tittar på den förskrämda katten.
där står genast bob, den tjustigaste unga man hon nånsin sett. han är så tjusig att fåglarna i skyn faller ned från skyn när de ser honom.
- ha det så bra i ditt nya liv, skrattar fen och försvinner i en blå elektrisk blixt. under ett par minuter tittar bob och askungen varandra djupt i ögonen. hon sitter som förstummad och beundrar den unge mannen. då går bob sakta fram till henne som sitter i sin gyllene gungstol. han kramar henne, böjer sig ned, blåser lätt i hennes hår och viskar.
- nu ångrar du allt att du kastrerade mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0