universeum; krånglig början men ändå

idag skulle klassen iväg till göteborg och vi skulle träffas klockan 8 vilket är en timma före vi brukar börja.
men före vi åkte dit så blev det endel krångel..
vi fick veta att vi skulle åka iväg vid 10- halv 11 pga för mycket snö. men eftersom vi i klassen ville chansa ändå(vilket jag också ville, även fast jag var tyst, för trött för att kunna säga nåt, eller ja.. orkade säga nåt) så åkte vi efter att ha väntat i säkert 45 minuter. vi fick också veta att det inte skulle bli nåt museum besök, vi skulle alltså bara gå runt på universum.
vi kunde ju ha fått sovmorgon!!!! :(

när vi väl hade kommit till göteborg, vilket var vid 10 nångång, fick vi varsit kort som vi skulle andvända till ingången så att vi kunde komma in :P men vi fick veta att när vi hade andvänt vårat kort men vi ville gå ut och äta senare så fick vi endast en timma på oss, för om vi inte hann andvända kortet efter en timma skulle vi inte kunna komma in igen.


vi gick runt i tre timmar tror jag, och sen gick jag och robban, en ny kille i klassen, med till mcdonalds. men före vi kom dit så fick vi leta :P jag hittar inte så bra i göteborg så det fick bli att fråga en gammal tant, vilket robban gjorde. men det visade sig senare att hon inte hade nån aning om vart det låg ändå:P jag fick ringa till killen och fråga han men han visste inte heller. så.. jag och robban bestämde oss för att gå och leta lite ändå även fast vi inte visste vart vi var påväg. men det tog inte lång tid förrän vi såg en man vi kunde fråga så vi gick dit som han förklarade för oss.

vi kom fram till mcdonalds till sist:P hur gott som helst var det också :)

min favorit :D

när vi kom tillbaka igen till så skulle vi få en guidad tur genom regnskogen, vilket kändes ganska onödigt eftersom vi redan hade varit där i tre timmar och sett allt förutom när vi hade ätit.
men vi var ändå tvungna att vara med även fast vi hade tänkt åka hem igen pga att dom som skulle komma och guida oss kom lite försenade.

det var endel som gjorde mig förvånad, som tex ett träd som jag uppfattade det som "odlar" chocklad. men så var det nog inte riktigt ändå. jag hörde knappt vad han sa han som berättade om trädet. men han visade saker som växte ut på trädet och så bad han oss att lukta på vissa grejer som han hade med sig som trädet hade "odlat" fram. 
det ena luktade oboy, det andra luktade vit chocklad och det 3e minns jag inte riktigt.
jag fick smaka på mörk chocklad som kom ifrån trädet, vilket smakar precis samma sak som det man köper i affären :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0