min norge/gjövik helg

Nu är helgen över och nu sitter jag här efter att ha duschat och tänkte uppdatera lite om vad jag har gjort.
jag har inte tagit väldigt många bilder, men ändå tillräckligt:P
jag hann med det jag skulle göra, men jag hann inte med att träffa alla jag hade tänkt träffa, det blev bara att träffa en barndomskompis, niklas. han är 18 nu eller han blev det just den dagen som vi träffades även fast det var kväll då men det spelar igen roll :P jag tog ingen bild på han eftersom jag inte visste om han ville vara med på bild.

under helgen så hade jag tänkt att hinna med att besöka gravplatsen där min mormor och min morfar ligger, träffa några tjejkompisar och en killkompis, gå på marken(det är som ett mini liseberg ställe fast lite mer b).. ja det var nog det tror jag.

det första vi(jag, morsan, brorsan, styvfarsan, morbror och hans son) gjorde var att besöka min mormors och morfars grav. det var riktigt kallt, men jag överlevde ändå ^^ vi hade köpt blommor till graven före vi åkte till själva gravplatsen.

saknar dom :(

efter att vi hade gjort det, så åkte vi till ett köpcenter, stort som bara satan. jag tog bara en bild på själva ingången. köpcentret heter cc marten. vet inte varför den heter så ifors:P

hon som står där utanför är min morsa, vet inte vad hon håller på med:P
min bror kom ut med en ballongsvärd som både han och min morbrors son hade fått.


jag tog en bild på själva programmet på "marken", där man såg hur dagen skulle se ut. det visade sig att donkeyboy skulle dit. men det pallade vi inte se :P


det som är en tradition när det gäller marken är det att när det sätter igång så har dom som jobbar med allt som har med marken att göra, satt upp massor med ballonger runt om i stan, ett tecken på att det har börjat. jag tog bild på en enda eftersom dom flesta hade blåst bort tror jag. såg bara tre.

min morbror som syns mest :P sen är det min bror och min morbrors tjej som går brevid.


väl inne, fast det är så mkt mer än vad det ser ut att vara. tog som sagt inte många bilder som jag borde ha gjort. det är min styvfarsa som syns längst till vänster.


denna åkte jag och min bror två gånger om, rätt så kul men jag blev illamående efter den andra gången :P brorsan verkade tycka att det var skitkul iaf :D


denna kudden vann jag :D eller nja min morbror vann den åt mig :P 




under samma dag skulle jag träffa niklas, min bardomskompis alltså. jag hade inte sett han sen han gick på lågstadiet. jag var väl 11 då tror jag. jag hade sett nån bild på honom men ingen där man riktigt såg hur han verkligen såg ut.
och när jag träffade honom så fick jag nästan en chock :P han hade växt till sig riktigt ordentligt, blivit väldigt lång också :)
vi skulle träffas på ett pizza ställe, peppes pizza hette det. supergoda pizzor :D men eftresom jag redan hade ätit hos min morbror så blev det ingen pizza på mig, istället beställde jag nacho chips:D gott det med ^^
han hade inte ätit under hela dagen knappt, han jobbar på burger king på cc (stora köpcentret) och han hade haft fullt upp. tro fan att man är hungrig då :D
det var iaf väldigt lyckat ^^ vi pratade gamla minnen och om det som är nu. vi pratade om allt nästan :)
efter det så skjutsade morsan honom hem och efter det åkte vi tillbaka till min morbror igen.

det var en väldigt lyckat helg, även om jag inte fick gjort allt jag skulle göra men ändå, jag klagar inte :) det jag försöker göra varenda gång som jag är på gjövik är att besöka min mormor och min morfars grav, det är nåt jag aldrig tänker strunta i när jag är där.

så nu är helgen över, och imorgon är det skolan igen. vardagen börjar ^^
fast ikväll blir det att kolla på yersey shore före sängdags.

börjar fundera lite på hur jag ska göra på min födelsedag, så om ni har nåt förslag så får ni gärna säga till :) jag skulle vilja ha en fest men allt kan ju ändras.

juste, jag tog några bilder på mig själv under tiden som jag var i norge.


Kommentarer
Postat av: Marcus Widén

Kul att du hade det trevligt i Norge då :) välkommen hem till Sverige :P

2010-09-27 @ 17:10:17
URL: http://mawid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0