another day fading awayyy

torsdag.
another day fading away

dagen i skolan idag var inte den bästa precis.. jag har nog aldrig blivit så förbannad förut, inte så mkt så att det kokar i mig men jag behärskade mig ändå..
problemet var den att jag och en tjej i min klass hade läst klart en bok som vi sen skulle snacka om inför hela klassen tillsammans med en bibliotekarie.
det var lugnt..
men sen när vi började prata om boken så verkade det inte som att jag fanns.
det var mer som att bibliotekarien och hon i min klass fanns istället.
jag försökte få in ett ord men det gick inte. hon från bibblan avbröt mig helatiden....
och sen när hon i min klass skulle säga nåt om boken, då fick hon prata till punkt och sen fick hon också höra att hon var duktig.
jag höll på att få utbrott mitt upp i allt med tanke på att den boken och filmen betyder rätt mkt, eller ja.. det är en väldigt stark upplevelse också med tanke på att allt det som står i boken faktiskt har hänt på riktigt. koncentrationslägret är ju inte nåt som nån har hittat på precis, och allt det som hände där.
jag hade velat berätta mina innersta tankar om just den boken eftersom jag visste att jag kunde gå in rätt djupt i historien eftersom jag vet endel och kanske även få bättre betyg eller nåt sånt. men nej. hon i klassen fick prata och var hur duktig som helst..
fyfan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0